Dersin Adı | İleri Tipografi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GD 350 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, araştırma ve kavramsallaştırmadan son ürünün ortaya çıkarılmasına kadar, özgün tipografik tasarım konseptleri yaratmaları için stratejiler sunmak. Font tasarımı, ölçüsü, düzenleme ve yazıimaj kombinasyonlarını içeren bir dizi ileri tipografi çözümlerini araştırmak. Öğrencilere el ve bilgisayar becerilerini kullanarak sorun çözmede deneyim kazandırmak. Öğrencilerin kişisel tipografik kullanımlarını yaymak. Her öğrencinin başarılı olmak için üstlenmesi gereken dijital yeterlilik uygulamaları ve daha bağımsız araştırmalara kapı açmak.Temel ve ileri dizgi prensiplerinin ne ölçüde özümsendiği ekran üstünde ve basılı olarak test edilecektir; amaç uygun aralıklar, kullanışlı gridler, anlamlı font seçimleri, özgün yazı karakteri ve zorlayıcı düzenleme çözümleri kullanarak seçilmiş bir içeriği etkili biçimde iletmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yazı karakteri çizimi ve font yapma uygulama atölyeleriyle fontografi uygulaması ve dizgi üzerine kapsamlı bir çalışma dizisidir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş: Yazı karakteri tasarımı ve yazı karakteri düzeni | Yok |
2 | Projelerin verilmesi (3+3 seçeneği). 1. Okuma | Ders takviminin ayarlanması. |
3 | Çizim: 1. Bölüm. Değerlendirmeler. | Okumaların tamamlanması. Çizim için gerekli malzemelerin getirilmesi. |
4 | 1. Ders: Tartışma. | Notların yazılması ve araştırma için hazırlık yapılması. |
5 | Çizim: 2. Bölüm. 2. Okuma. | Çizim için gerekli malzemelerin getirilmesi. |
6 | FontLab™’a giriş. | http://www.fontlab.com/font-editor/fontlab-studio |
7 | RoP (Reflection on Practice) 1. Bölüm. | InDesign’da yazı karakteri düzeni için hazırlık. |
8 | 2. Ders: Tartışma. | Notların yazılması ve araştırma için hazırlık yapılması. |
9 | Tatil. Ders ile ilgili çalışmalar devam ediyor. | Çalışmaların özgürce düzenlenmesi. |
10 | Çizim: 3. Bölüm. 3. Okuma. | Gerekli olan tüm araç gereçlerin ve dijital dosyaların getirilmesi. |
11 | RoP (Reflection on Practice) 2. Bölüm. | InDesign’da yazı karakteri düzeni için hazırlık. Dijital dosyaların yedeklenmesi. |
12 | Film gösterimi | Yok |
13 | Yazılı final sınavı. | Çoktan seçmeli sınav için hazırlık yapılması. |
14 | Son değerlendirme. RoP teslimi. | Gerekli olan tüm araç gereçlerin ve dijital dosyalar ile çıktıların getirilmesi. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “Learn FontLab Fast” by Leslie Cabarga, “Language, Culture, Type: international type design in the age of unicode” edited by John D. Berry. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Derste verilen tüm handoutlar Alessandro Segalini tarafından yazılmıştır. http://www.as8.it |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | - | - |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 6 | |
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | - | ||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest